Instagram

15 augusti 2015

Non scale victory och nytt personbästa!

Hej och hå! Idag är jag riktigt glad! Varför? Beror på många anledningar, bland annat:

  1. Det är helg= sovmorgon!
  2. Första veckan på nya jobbet har varit jättebra!
  3. Mätte mig och har minskat flera centimeter på vissa ställen!
  4. Det är underbart väder!
  5. Känner mig stark och frisk för första gången på flera veckor!

Alltså, det är en riktigt bra dag idag! Angående mina mått så är jag noga med att kolla dessa med jämna mellanrum (dock inte oftare än 2 månader) eftersom vågen inte är den enda som mäter framgång! Så kallade "non scale victories" (betyder de framgångar som inte märks på vågen!) är viktiga att komma ihåg, vågen visar inte alltid sanningen :) 

Kommer inte ihåg sist jag mätte, men sist gång jag skrev om det så var det i DETTA inlägg! Sen start och till dagens datum, har jag minskat såhär mycket:


Midja = minus 15 cm 
Höfter = minus 19 cm
Lår = minus 8 cm
Överarm = minus 7 cm

Så trots att vågen fortfarande står stilla så har jag minskar flera centimeter överallt förutom låren! Känns ju sjukt roligt :D

Idag har jag för övrigt kört ett benpass, upplägget och seten såg ut såhär:

Utan vikter:

Utfall: 10 x 3 per ben
Squats: 10 x 3
Donkey kicks: 15 x 3 per ben
Kissande hunden: 10 x 3 per ben

Med vikter:

Liggande leg curl: 52 kg - 5 x 5
Leg extension / benspark: 75 (!) kg - 5 x 5 (Nytt personbästa)
Benpress: 105 kg - 6 x 3

På leg extentions har jag alltså ökat med 20 kg! Inte för att jag helt plötsligt blivit superbiff, utan jag har nog latat mig lite innan och "bara" kört med 55 kg på ren vana :P 



Nu ska det städas hemma och sen blir det en härlig promenad!

Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar