Instagram

13 augusti 2015

Tacka vet jag pulsmätare!

Hej och hå....jag lever! :D Och jag tränar regelbundet, äter bra och så vidare - min inaktivitet på bloggen beror helt på att jag är så jädra trött! Jag har nämligen börjat ett nytt jobb i måndags och att gå upp strax innan kl. 6 varje dag har tagit några dagar att vänja sig vid; när dagen blir till kväll är jag lite som en zombie!

Men, jag har kört två IW 55 pass och ett styrkepass denna vecka trots det, plus att jag ska köra styrka imorgon också! Så, jag har varit riktigt duktig om jag får säga det själv. Men där är förklaringen till att bloggen inte uppdaterats!

Idag på IW passet var jag väldigt glad över att jag har min pulsmätare när jag tränar eftersom den hjälpte mig att anpassa mig efter min dagsform! Kände redan när passet började att någonting var annorlunda, och när jag märke att jag nästan gick upp i maxpuls väldigt fort, förstod jag att jag måste ta det lite lugnare än vanligt. Jag hade kunnat pressa mig till min vanliga effektivitet, men när pulsen avviker från det normala på detta vis är det en indikering på att kroppen är i obalans! Man kan antingen vara på väg att bli sjuk, man har ätit dåligt under dagen, man är för trött osv osv.

För min del är jag säker på att min obalans har att göra med mina nya sömnvanor och tider, kroppen har helt enkelt inte vant sig riktigt än plus att det inte gått lång tid sen jag gav blod; träningen tär på min kropp på ett ohälsosamt sätt! Lärdomen blev: Ta det lugnt detta pass, pressa dig inte över din förmåga!

Här får ni en mindre bildbomb ifrån de senaste dagarna! :)

Osminkad självis!

Lite ego-pose framför spegeln ;)

Superrolig leverans ifrån Gymgrossisten!

Mina nya tights från HM, erkänn sjukt snygga?!

Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar