Instagram

16 mars 2016

GöteborgsVarvet 2016

Ja, som rubriken antyder så skall jag alltså "springa" Göteborgsvarvet i år....2.1 mil om lite drygt två månader. Varför, undrar ni? Jo, det är nämligen så att min kära bror lite överraskande anmälde oss! Vet inte riktigt hur detta skall gå med tanke på att jag inte är i närheten så tränad som jag borde vara för ett så långt lopp...inte alls sprungit den distansen innan (som mest 6 km...).



Men, jag är ändå pepp! Min träning kan bara gynnas av detta då jag får mer driv att faktiskt röra på mig, sen hade det ju varit grymt kul att kunna säga att man sprungit ett halvmaraton! Mitt mål är först och främst att slutföra loppet, vilket kommer vara en utmaning i sig, samt att komma i mål på under tre timmar... haha ja, jisses!

Var ute och sprang intervaller förut (gång/jogg) ca 6 km och vid 5 km strecket låg tiden på 43 minuter... inte alls bra, men inte alls så dåligt som jag trodde det skulle vara....kanske finns det hopp för mig?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar